Odszkodowania komunikacyjne
Wypadek komunikacyjny to silnie stresujące i nieprzyjemne zdarzenie drogowe. Nie dość, że niesie za sobą ryzyko utraty zdrowia i życia, to jeszcze wiąże się z wieloma formalnościami związanymi z uzyskaniem odszkodowania komunikacyjnego. Godne odszkodowanie za szkodę komunikacyjną pozwoli nam sprawnie i profesjonalnie naprawić nasze auto i sprawić, że szybciej zapomnimy o kolizji.
Co to jest odszkodowanie komunikacyjne?
Odszkodowanie komunikacyjne jest to świadczenie pieniężne, które wypłacone może być osobie poszkodowanej, (nie będącej sprawcą zdarzenia) jeśli doznała szkody osobowej lub rzeczowej w wypadku lub kolizji drogowej. Inaczej mówiąc, jest to finansowa rekompensata za doznane szkody wskutek zdarzenia.
Aby otrzymać rekompensatę, należy wykazać i uargumentować powstałe szkody, gdyż odszkodowanie pieniężne należy się wyłącznie za faktycznie poniesione koszty w wyniku zdarzenia.
Komu przysługują odszkodowania komunikacyjne z OC?
Odszkodowanie za szkody komunikacyjne z OC sprawcy przysługują każdemu poszkodowanemu w wyniku kolizji lub wypadku drogowego ( z wyjątkiem sprawcy wypadku ).
Do wypłaty świadczenia odszkodowawczego z tytułu szkody komunikacyjnej zobowiązany jest ubezpieczyciel sprawcy zdarzenia. Jeżeli kierowca, który spowodował kolizję nie posiada polisy OC, odszkodowanie wypłaca Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny.
Jakie świadczenia możliwe są do zyskania w ramach odszkodowania komunikacyjnego?
Szkody poniesione w wypadku drogowym mogą przyjąć różną formę. Poszkodowany w może w ramach odszkodowania ubiegać się o rekompensatę następujących strat:
- zwrot koszów naprawy uszkodzonego w wypadku pojazdu
- zwrot kosztów leczenia oraz wizyt lekarskich lub pielęgniarskich
- zwrot kosztów rehabilitacyjnych
- zwrot kosztów leczenia szpitalnego
- zwrot kosztów zakupu leków i opatrunków
- zwrot kosztów zakupu przyrządów rehabilitacyjnych
- zwrot kosztów na zwiększone w wyniku wypadku specjalistyczne potrzeby żywieniowe lub rehabilitacyjne
- zwrot kosztów za dodatkową opiekę, specjalisty lub osoby z rodziny
- zwrot kosztów dojazdu do placówek medycznych
- wyrównanie utraconych dochodów, jeśli takie miały miejsce
Często niestety okazuje się, że proponowana przez ubezpieczyciela kwota odszkodowania nie jest wystarczająca i nie pokrywa wyżej wymienionych poniesionych wydatków. Mówimy wtedy o tzw. zaniżeniu odszkodowania komunikacyjnego. W takim wypadku poszkodowany może skorzystać z bezpłatnej telefonicznej konsultacji, w celu otrzymania darmowej analizy przypadku. Nasi specjaliści, po zapoznaniu się ze sprawą, wskażą, o jaką kwotę można się ubiegać, i czy rzeczywiście odszkodowanie zostało zaniżone.
To bardzo wygodna opcja, ponieważ zapewniamy minimum formalności oraz udziału poszkodowanego w procesie dochodzenia zaniżonego odszkodowania.
W jaki sposób i u kogo powinien poszkodowany dochodzić roszczeń przy odszkodowaniu komunikacyjnym?
To, w jaki sposób należy dochodzić odszkodowania komunikacyjnego, zależy od wielu czynników, zwłaszcza od tego, do kogo je kierujemy. Należy rozróżnić dwa przypadki:
1. Dochodzenie odszkodowania komunikacyjnego bezpośrednio od sprawcy
Jeśli chcemy dochodzić odszkodowania powypadkowego bezpośrednio od sprawcy, sprawa powinna zostać skierowana do sądu, gdzie możemy dochodzić swoich roszczeń.
2. Dochodzenie odszkodowania komunikacyjnego u ubezpieczyciela sprawcy
W przypadku skierowania swoich roszczeń do ubezpieczyciela sprawcy, pierwszym krokiem będzie zgłoszenie szkody towarzystwu ubezpieczeniowemu. Ma on obowiązek przeprowadzić postępowanie likwidacyjne, kończące się zawsze jego decyzją. W przypadku odmowy wypłaty odszkodowania lub zaniżenia odszkodowania, warto dalej walczyć o swoje, najpierw pisząc do ubezpieczyciela odwołanie, a następnie kierując sprawę do sądu lub udając się do specjalistycznej kancelarii zajmującej się dochodzeniem odszkodowań komunikacyjnych.
Jak uzyskać pomoc przy odszkodowaniu komunikacyjnym?
W praktyce uzyskanie należnego nam wysokiego odszkodowania za szkodę komunikacyjną nie jest łatwe i czasami wymaga długich negocjacji z ubezpieczycielem lub skierowania sprawy na drogę sądową.
Dlatego Take Care Polska - firma świadcząca usługi odzyskiwania odszkodowań komunikacyjnych z przyjemnością pomoże Ci w sytuacji, gdy zakład ubezpieczeń proponuje zbyt niskie odszkodowanie za szkody komunikacyjne.
Wnikliwie przeanalizujemy Twoją sprawę i obiektywnie ocenimy szanse na uzyskanie należnej wysokości zadośćuczynienia oraz postaramy się, abyś otrzymał zwrot kosztów poniesionych w wyniku wypadku. Poza odszkodowaniem samochodowym dołożymy starań, aby otrzymali Państwo zwrot kosztów holowania pojazdu, wynajmu auta zastępczego oraz wszelkich wydatków poniesionych na rehabilitację, leki oraz inne formy wsparcia niezbędne w powrocie do zdrowia.
Możemy poinstruować Cię jak prowadzić spór z firmą ubezpieczeniową lub zaproponujemy Ci dodatkowe odszkodowanie w formie dopłaty do odszkodowania. Dopłata do odszkodowania to najlepsza forma współpracy dla osób, które nie chcą uczestniczyć w dalszym procesie odszkodowawczym i cenią sobie gwarantowaną kwotę dodatkowego odszkodowania.
Jeśli nie posiadasz odpowiedniej wiedzy i czasu na walkę o zaniżone odszkodowanie warto skorzystać z pomocy doświadczonego partnera.
Masz problem z zaniżonym odszkodowaniem? Pomożemy Ci go rozwiązać!
Otrzymałeś zbyt niskie odszkodowanie OC/AC?
Zakład ubezpieczeń pozostaje obojętny na próby odwołania?
Nie chcesz samodzielnie prowadzić sporu sądowego z zakładem ubezpieczeń?
Napisz nam o tym na kontakt@take-care.com.pl
zadzwoń na naszą infolinię 605-965-855
lub ZGŁOŚ SZKODĘ DO WYCENY
Nasze porady i analiza sprawy są bezpłatne i niezobowiązujące