Jakie informacje o szkodzie gromadzi ubezpieczyciel?
Najczęstszymi materiałami, które posiada firma ubezpieczeniowa to:
- kosztorysy naprawy pojazdu
- orzeczenia lekarskie
- materiał zdjęciowy
- wyceny, protokoły
- zeznania świadków
- cała korespondencję z poszkodowanym
- wszelkie pełnomocnictwa, jakich udzielił poszkodowany
Kto może mieć wgląd w akta szkody?
Zakład ubezpieczeń ma obowiązek udostępnić pełne akta szkody osobie poszkodowanej lub podmiotowi, który zawarł umowę ubezpieczenia na rzecz innej osoby ( pracodawca, rodzic ). Prawo do wglądu w dokumentację szkodową ma także podmiot, któremu poszkodowany udzielił pełnomocnictwa do tej czynności. Wystarczy, że którakolwiek z wyżej wymienionych osób złoży wniosek o udostępnienie akt szkodowych.
W jakich sytuacjach poszkodowany wnioskuje o wgląd w akta szkody?
Najczęstszymi powodami, dla których zwracamy się z prośbą o udostępnienie pełnej dokumentacji dotyczącej odszkodowania są:
- chcemy sprawdzić, czy odszkodowanie został rzetelnie oszacowane
- otrzymaliśmy odmowę wypłaty odszkodowania
- nasze odszkodowanie zostało zaniżone i przygotowujemy się do dochodzenia wyższego odszkodowania
Co powinien zawierać wniosek?
Aby sprawnie uzyskać dostęp do akt szkodowych, należy poprawnie przygotować wniosek o ich udostępnienie.
Prawidłowo wypełnione pismo powinno zawierać:
- dane poszkodowanego lub upoważnionego
- dane zakładu ubezpieczeń, który likwiduje szkodę
- numer szkody
- czego dotyczą akta szkody, np. szkoda z OC sprawcy ( nr polisy i nr rejestracyjny sprawcy )
Ile czasu ma ubezpieczyciel na udostępnienie akt szkody?
Zakład ubezpieczeń ma do 7 dni na umożliwienie nam wglądu w dokumentację sprawy. Jeżeli termin ten nie zostanie zachowany, należy ponowić wniosek z zastrzeżeniem, że sprawa zostanie do Rzecznika Finansowego oraz Komisji Nadzoru Finansowego. Zwykle przynosi to oczekiwany efekt.
Masz problem z zaniżonym odszkodowaniem? Pomożemy Ci go rozwiązać!
Otrzymałeś zbyt niskie odszkodowanie OC/AC?
Zakład ubezpieczeń pozostaje obojętny na próby odwołania?
Nie chcesz samodzielnie prowadzić sporu sądowego z zakładem ubezpieczeń?
Dowiedź się na czym polega i skorzystaj z odkupu odszkodowania!
Masz inne problemy lub pytania dotyczące swojego odszkodowania?
Napisz nam o tym na kontakt@take-care.com.pl
zadzwoń na naszą infolinię 605-965-855
lub ZGŁOŚ SZKODĘ DO WYCENY
Nasze porady i analiza Twojej sprawy są bezpłatne i niezobowiązujące.
Autor: Łukasz Pańszczyk
Redaktor bloga Take Care Polska
Redaktor naszego bloga specjalizujący się w obsłudze odszkodowań za wypadki komunikacyjne i szkody na pojazdach. Zajmuje się zarówno sprawami odszkodowań z polisy OC sprawcy, jak i AutoCasco.