Zadzwoń 605-965-855
lub zamów
ANALIZĘ ODSZKODOWANIA ONLINE
Konsultacja i wstępna analiza jest u nas zawsze bezpłatna i niezobowiązująca ✔️
Rzecznik Finansowy jest niezależną instytucją publiczną, której zadaniem jest ochrona wszystkich klientów rynku finansowego, w tym także tych będących w sporze z towarzystwem ubezpieczeniowym.
Rzecznik realizuje swoje zadania poprzez prowadzenie postępowań polubownych oraz wydawanie niezależnych i obiektywnych oświadczeń w sprawie.
Warto jednak pamiętać, iż opinia Rzecznika nie obliguje zakładu ubezpieczeń do zmiany decyzji dotyczącej wysokości wypłaty lub odmowy odszkodowania, ale może posłużyć jako dowód podczas ewentualnego procesu sądowego.
Pomoc Rzecznika Finansowego stanowi zazwyczaj ostatni sposób na polubowne rozwiązanie sporu. Oznacza to, że powinieneś wcześniej wyczerpać drogę reklamacyjną, czyli złożyć reklamację i otrzymać odpowiedź odmowną lub nie doczekać się odpowiedzi w ciągu 30 dni. Dopiero po tych krokach możesz zgłosić się o pomoc do Rzecznika Finansowego.
Wniosek do Rzecznika Finansowego można złożyć na kilka sposobów:
Wyślij listem poleconym (najlepiej z potwierdzeniem odbioru) na adres:
Rzecznik Finansowy
ul. Nowogrodzka 47A, 00-695 Warszawa
Skorzystaj z formularza na stronie internetowej:
www.rf.gov.pl
Wyślij wiadomość e-mail na adres:
skargi@rf.gov.pl
Aby Rzecznik mógł pomóc Ci w sporze z zakłądem ubezpieczeń, do skargi warto dołączyć następujące dokumenty:
Zadaniem Rzecznika Finansowego jest rzetelna analiza Twojej sprawy w celu wypracowania rozwiązania sporu lub przedstawienia opinii ułatwiającej zakończenie procesu likwidacji szkody.
Do jego kompetencji należy:
Czasami już sama interwencja Rzecznika prowadzi do zakończenia sporu i wydania nowej decyzji przez towarzystwo ubezpieczeniowe.
Dobrym przykładem jest historia Pana Karola (jednego z naszych klientów):
Rzecznik Finansowy ma 90 dni na rozpatrzenie Twojej sprawy. Jeżeli sprawa jest szczególnie skomplikowana, proces ten może się wydłużyć, jednak z pewnością otrzymasz odpowiedź.
Złożenie skargi do Rzecznika Finansowego to bardzo dobre rozwiązanie dla osób pokrzywdzonych przez towarzystwa ubezpieczeniowe. Jest to szczególnie korzystne, jeżeli dysponujesz dowodami, które ubezpieczyciel bezpodstawnie odrzuca. Dzięki wsparciu Rzecznika możesz zaoszczędzić czas, który należałoby poświęcić na postępowanie sądowe, oraz pieniądze – ponieważ pomoc tej instytucji jest bezpłatna.
Redaktor naszego bloga specjalizujący się w obsłudze odszkodowań za wypadki komunikacyjne i szkody na pojazdach. Zajmuje się zarówno sprawami odszkodowań z polisy OC sprawcy, jak i AutoCasco.
Przykład
Pan Karol był poszkodowany w kolizji drogowej. Po otrzymaniu kosztorysu z towarzystwa ubezpieczeniowego sprawcy postanowił skonsultować temat z zaprzyjaźnionym mechanikiem, który oszacował koszty naprawy na ponad 10 000 zł.
Różnica pomiędzy opinią mechanika a kosztorysem otrzymanym z towarzystwa ubezpieczeniowego wynosiła prawie 5 000 zł. Po bezskutecznej reklamacji poszkodowany zdecydował się zgłosić sprawę do Rzecznika Finansowego.Wraz z wnioskiem Pan Karol dołączył decyzję, kosztorys, zdjęcia uszkodzeń oraz opis zdarzenia.
Kilka tygodni później otrzymał odpowiedź, w której Rzecznik wskazał nieprawidłowości po stronie ubezpieczyciela oraz wystosował do niego swoją interwencję. W efekcie ubezpieczyciel skorygował kosztorys o ponad 1 000 zł. Pozostałą zaniżoną część odszkodowania poszkodowany sprzedał wyspecjalizowanej kancelarii odszkodowawczej.