Używamy cookies w celach funkcjonalnych, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z witryny oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jeżeli nie blokujesz plików cookies, to zgadzasz się na ich używanie oraz zapisanie w pamięci urządzenia.
Polityka Prywatności   
ROZUMIEM

Odwołanie od decyzji Ergo Hestia - co warto wiedzieć?

Nie zgadzasz się z decyzją Ergo Hestii w sprawie szkody komunikacyjnej lub uszczerbku na zdrowiu? Pamiętaj, że pierwsza decyzja ubezpieczyciela w sprawie nie musi być ostateczną. Przysługuje Ci prawo do złożenia odwołania do decyzji ubezpieczyciela! W poniższym artykule znajdziesz wszelkie wskazówki jak skutecznie przygotować pismo odwoławcze i na co zwrócić uwagę w całym procesie.


Odwołanie od decyzji Ergo Hestia

Jak poprawnie napisać odwołanie od decyzji Ergo Hestii?

Pismo odwoławcze należy przygotować w sposób merytoryczny i jasno przedstawiający twoje uwagi co do decyzji ubezpieczyciela.

Każde skuteczne odwołanie musi spełniać normy formalne takie jak:

  • Dane osobowe poszkodowanego
  • Numer szkody
  • Datę szkody
  • Kontakt mailowy/telefoniczny do poszkodowanego
  • Dane ubezpieczyciela (pełna nazwa: Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia SA. ul. Hestii 1 81-731 Sopot)

Nie zapomnij aby w piśmie zawrzeć kwotę roszczenia i numer konta bankowego, na który Hestia powinna przelać należne Ci środki. Jeśli posiadasz dodatkowe dokumenty istotne w szkodzie, takie jak np.: niezależny kosztorys, faktury lub paragony za naprawę lub zakup części, dodaj je jako załącznik do odwołania. Będzie to dodatkowym, silnym argumentem odwoławczym.

Zwróć uwagę na formalny język oraz przejrzystą treść. Pismo powinno być profesjonalne oraz bez emocjonalnego tonu, na wszelki wypadek zachowaj kopię pisma odwoławczego.

Poniżej prezentujemy przykładowe pismo odwoławcze:

Odwołanie od decyzji Ergo Hestia przykład

W jakiej formie złożyć odwołanie do Ergo Hestii?

Ergo Hestia oferuje kilka możliwości złożenia odwołania od decyzji. Poniżej przedstawiamy dostępne metody:

Istnieją dwie możliwości złożenia odwołania drogą elektroniczną:

  • Na stronie internetowej zakładu ubezpieczeń Ergo Hestia wchodzimy w zakładkę “obsługa polisy i szkody”, następnie ”chcę zgłosić odwołanie od decyzji w sprawie odszkodowania”, następnie "zgłoś odwołanie".
  • Wysyłamy odwołanie na adres mailowy opiekuna szkody, który widoczny jest w piśmie z decyzją.
Reklamacja może zostać złożona poprzez rozmowę telefoniczną:

  • Zadzwoń pod numer telefonu 801 107 107 lub 58 555 55 55
Listowny sposób odwołania wymaga:

  • wydrukowania formularza reklamacji oraz wysłania go na adres: Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia SA ul. Hestii 1 81-731 Sopot
Aby osobiście zgłosić reklamację od decyzji Ergo należy:

  • odwiedzić placówkę Ergo Hestia

Co jest najważnieszym elementem pisma odwoławczego?

Twoje uzasadnienie jest najważniejszym punktem pisma odwoławczego. Tylko solidne podstawy i dobra argumentacja jest w stanie skłonić osobę rozpatrującą odwołanie do zmiany poprzedniego stanowiska.

Opisz szczegółowo okoliczności kolizji/wypadku oraz podaj odpowiednie argumenty dlaczego nie zgadzasz się z poprzednią decyzją Ergo Hestii. Najlepiej jest opisać wszystko chronologicznie tak, aby osoba która będzie rozpatrywać odwołanie miała jak najszerszy pogląd na sprawę.

Skup się na tym, aby klarownie zakomunikować błędy popełnione przez likwidatora szkody związane z oszacowaniem szkody, Argumentację najlepiej, abyś podparł dowodami, takimi jak niezależna wycena rzeczoznawcy oraz rachunkami za naprawę pojazdu.

Unikaj ogólników oraz emocjonalnego tonu. Nie pisz, że “naprawa była droga, to skandal!”. Zamiast tego napisz “naprawa błotnika to koszt x zł, a państwo zaproponowali stawkę y, która jest niższa od stawek rynkowych.”

Jakie są terminy na złożenie odwołania do Ergo Hestii?

Zgodnie z obowiązującym prawem przedawnienie występuje po 3 latach od wydania decyzji. Ważne, aby odwołanie zostało złożone przed upływem terminu przedawnienia. Najlepiej, natomiast, złożyć je jak najszybciej choćby ze względu na możliwość przedstawienia dokumentacji i dowodów “na świeżo”. Wpłynie to też na szybszą wypłatę dodatkowych środków.

W przypadku szkody, która powstała w wyniku przestępstwa mamy na złożenie odwołania nawet 20 lat.

Ile czasu na Ergo Hestia na odpowiedź?

Ergo Hestia ma obowiązek odpowiedzieć nam w ciągu 30 dni od momentu otrzymania odwołania. Jeśli sprawa jest bardziej złożona i ubezpieczyciel potrzebuje więcej czasu, może wydłużyć ten czas maksymalnie do 60 dni. Musi o tym poinformować poszkodowanego i uzasadnić wydłużenie terminu.

Pamiętajmy o tym, że zgodnie z prawem jeżeli ubezpieczyciel nie udzieli odpowiedzi w ustawowym czasie, reklamacja może zostać potraktowana jako pozytywnie rozpatrzona.

Czy warto odwołanie od decyzji ubezpieczyciela skonsultować ze specjalistą?

Zawsze możesz samodzielnie odwoływać się od decyzji ubezpieczyciela, jednak zaangażowanie specjalisty niejednokrotnie może być kluczowe dla sprawy.

Wiąże się to przede wszystkim z doświadczeniem, wiedzą i umiejętnościami, które taka osoba wnosi do procesu odwoławczego. Precyzyjna znajomość prawa oraz umiejętności negocjacyjne mogą stanowić świetne uzupełnienie kroków, które podjąłeś już wcześniej (np. przygotowanie niezależnego kosztorysu).

Podsumowanie:
  • Pismo odwoławcze musi zawierać: dane poszkodowanego, nr szkody, kwotę roszczenia, nr konta, uzasadnienie + dowody.
  • Odwołanie możesz złożyć online, mailem, telefonicznie, listem lub osobiście w placówce.
  • Najważniejszym elementem odwołania jest odpowiednie uargumentowanie swoich racji oraz dowody (faktury, wyceny).
  • Czas na złożenie pisam to 3 lata (20 lat, jeśli szkoda była wynikiem przestępstwa).
  • W skomplikowanych sprawach warto skorzystać z pomocy specjalisty.

Masz inne problemy lub pytania dotyczące swojego odszkodowania?

Napisz nam o tym na kontakt@take-care.com.pl
zadzwoń na naszą infolinię 605-965-855
lub ZGŁOŚ SZKODĘ DO WYCENY

Nasze porady i analiza Twojej sprawy są bezpłatne i niezobowiązujące.
Łukasz Pańszczyk

Autor: Łukasz Pańszczyk

Redaktor bloga Take Care Polska

Redaktor naszego bloga specjalizujący się w obsłudze odszkodowań za wypadki komunikacyjne i szkody na pojazdach. Zajmuje się zarówno sprawami odszkodowań z polisy OC sprawcy, jak i AutoCasco.