Utrata wartości handlowej pojazdu a odszkodowanie

Dowiedź się jak uzyskać odszkodowanie z tytułu ubytku wartości pojazdu?

odszkodowanie za utratę wartości handlowej pojazdu Sprzedając własne auto niemal zawsze spotykamy się z pytaniem potencjalnego kupca o bezwypadkowość oferowanego przez nas pojazdu. Kiedy kupujący dowiaduje się, że nasz samochód brał udział w wypadku lub kolizji na ogół traci zainteresowanie naszym autem lub oferuje cenę znacznie niższą od naszych oczekiwań. Taka sytuacja to utrata wartości rynkowej pojazdu.

Na etapie sprzedaży naszego pojazdu musimy pogodzić się z tym faktem. Jednak jeśli nasz pojazd został uszkodzony i przysługuje nam odszkodowanie, to możemy ubiegać się o odszkodowanie z tytułu utraty wartości handlowej pojazdu.

Komu należy się odszkodowanie za utratę wartości handlowej pojazdu?

Nawet jeśli nasz uszkodzony pojazd został naprawiony w bardzo dobrym serwisie, przy użyciu nowych oryginalnych podzespołów i tak jego wartość i atrakcyjność w oczach kupującego będzie niższa niż auta bezwypadkowego.

Różnica w cenie naszego samochodu, który brał udział w kolizji w stosunku do auta bezwypadkowego nazywana jest utratą wartości handlowej pojazdu i co ważniejsze należy nam się za to odszkodowanie. Należy pamiętać, że jest to roszczenie niezależne od zwrotu kosztów naprawy uszkodzonego samochodu.
Niestety ubezpieczyciele dość niechętnie informują o takim prawie poszkodowanego i w procesie likwidacji szkody uwzględniają tylko zwrot kosztów naprawy auta, zupełnie zapominając o jego utracie wartości.

Wysokość tej rekompensaty powinna wynosić dokładnie tyle, o ile spadła wycena wartości rynkowej naszego pojazdu ( już po naprawie ) spowodowana udziałem w wypadku.

Jak ubiegać się o odszkodowanie za utratę wartości samochodu?

Jeśli zakład ubezpieczeń sprawcy wypłacając nam należne odszkodowanie nie uwzględnił spadku wartości naszego pojazdu, mamy pełne prawo ubiegać się odszkodowanie z tytułu utraty wartości naszego samochodu w wyniku wypadku.

Takie prawo daje nam uchwała Sądu Najwyższego z 2001 roku. Mówi ona, że ubezpieczyciel ma obowiązek do pokrycia kosztów naprawy uszkodzonego pojazdu, jak i zapłaty rekompensaty pieniężnej, która odpowiada różnicy między wartością samochodu przed wypadkiem i po naprawie .

Jak informowaliśmy wcześniej, odszkodowanie z tytułu utraty wartości handlowej pojazdu nie jest wypłacane w procesie likwidacji szkody.

Poszkodowany musi sam o nie powalczyć i w tym celu należy złożyć osobny wniosek o rekompensatę. Trzeba w nim udowodnić, że pojazd mimo należytej naprawy i tak stracił na wartości w wyniku kolizji.

Jak udowodnić utratę wartości handlowej pojazdu?

Jeśli nie chcemy angażować dodatkowych środków finansowych możemy przedstawić porównanie cen pojazdów bezwypadkowych i tych po kolizyjnych z popularnych portali ogłoszeniowych. Pokazać, o ile tańsze są samochody powypadkowe i domagać się odszkodowania a tego tytułu. Można także zasięgnąć opinii w serwisie naprawczym jak kształtują się wyceny wartości aut w zależności od tego, czy uczestniczyły w kolizji, czy też nie.

Im więcej zbierzemy materiałów potwierdzających rynkowy ubytek wartości pojazdu, tym większa jest szansa na przekonanie ubezpieczyciela sprawcy do wypłaty rekompensaty.

Jeżeli zakład ubezpieczeń odmówi wypłaty odszkodowania z tytułu utraty wartości handlowej pojazdu możemy podjąć kolejną próbę reklamacji. Tutaj jednak warto dołączyć już ekspertyzę niezależnego rzeczoznawcy, który oceni na ile wypadek wpłynął na wartość rynkową naszego pojazdu.

W przypadku, gdy kolejna próba nie przyniesie rezultatu pozostaje poprosić o pomoc Rzecznika Finansowego lub skierować sprawę do sądu.

Masz problem z zaniżonym odszkodowaniem? Pomożemy Ci go rozwiązać!

Otrzymałeś zbyt niskie odszkodowanie OC/AC?
Zakład ubezpieczeń pozostaje obojętny na próby odwołania?
Nie chcesz samodzielnie prowadzić sporu sądowego z zakładem ubezpieczeń?

Skorzystaj z dopłaty do odszkodowania!
Dopłacamy do odszkodowań do 3 lat wstecz!

Wyślij nam kosztorys swojej szkody, a my dokonamy bezpłatnej analizy i wycenimy, ile możemy dopłacić do Twojego odszkodowania.

Masz inne problemy lub pytania dotyczące odzyskiwania odszkodowań OC / AC?

Napisz nam o tym na kontakt@take-care.com.pl
zadzwoń na naszą infolinię 605-965-855 w godz. 9-17 ( porady są bezpłatne i niezobowiązujące )
lub ZGŁOŚ SZKODĘ DO WYCENY