POMOC PRZY ODSZKODOWANIACH - NA CZYM TO POLEGA?

Tutaj znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytanie dotyczące naszej pomocy przy odszkodowaniu za uszkodzone auto.
Jeśli wśród naszych odpowiedzi nie znajdziesz interesującej Cię informacji, zadzwoń do nas.

Jak mogę uzyskać waszą pomoc w odszkdoowaniu?

Aby uzyskać naszą pomoc przy odszkodowaniu należy przysłać do nas dokumenty otrzymane z zakładu ubezpieczeń ( kosztorys, wycenę wartości pojazdu ). Na ich podstawie ocenimy, czy szkoda może zostać przez nas odkupiona.
Niezbędne informację znajdziesz w sekcji ZGŁOŚ SZKODĘ DO WYCENY

Na czym polega cesja szkody?

Cesja szkody ( nazywana także odkupem odszkodowania ) to w uproszeniu zbycie / sprzedaż praw do dalszego dochodzenia odszkodowania w zamian za omówioną z nami kwotę.
Przedmiotem naszej umowy jest tylko ta część odszkodowania, która pozostała do wywalczenia w sądzie. To co do tej pory otrzymałeś od firmy ubepieczeniowej jest Twoja własnością.
Więcej informacji na czym polega i jak przebiega proces odkupu odszkodowania znajdziesz w sekcji odkup odszkodowań

Przy jakich odszkodowaniach możesz liczyć na Take Care Polska?

Zajmujemy się odszkodowaniami za uszkodzone pojazdy ( samochody, motocykle, pojazdy specjalistyczne, quady ). Odkupujemy szkody cześciowe, całkowite, z polisy OC sprawcy jak i AutoCasco na pojazdach firmowych oraz prywatnych.
Co do wielkości szkody i wieku pojazdu - na to pytanie możemy odpowiedzieć dopiero po analize przysłanych do nas dokumentów.

A co w przypadku tzw. "odszkodowań zdrowotnych"?

W przypadku szkód osobowych jak np. odszkodowanie za wypadek w pracy, odszkodowanie za trwały uszczerbek na zdrowiu, odszkodowanie z tytułu wypadku w gospodarstwie rolnym, podejmujemy się reprezentowania poszkodowanego w negocjacjach z zakładem ubezpieczeń oraz przed sądem. Wszelkie opłaty oraz zasady współpracy ustalamy podczas bezpłatnych i niezobowiązujących konsultacji. Jeżeli warunki i zasady naszej pomocy są dla naszego klienta zadowalające, podpisujemy umowę. Więcej informacji znajdziecie Państwo w sekcji zgłoś szkodę zdrowotną.

Czy w odkupie ponoszę jakiekolwiek koszty?

Nie. Klient nie ponosi żadnych kosztów w ciągu całego procesu odszkodowawczego.
Analiza kosztorysu, wycena dopłaty, sporządzenie umowy cesji są bezpłatne. To jest właśnie największa zaleta współpracy z firmą odkupującą szkody, że klient nie ponosi absolutnie żadnych kosztów.

Czy mogę stracić odszkodowanie, które już dostałem od zakładu ubezpieczeń?

Nie. Odszkodowanie, które klient otrzymał z zakładu ubezpieczeń jest zupełnie niezagrożone i nie jest przedmiotem odkupu.
Przedmiotem naszej pomocy jest tylko zaniżona część odszkodowania, którą klient powinien otrzymać, ale jej nie dostał.

Mieszkam 400km od waszej siedziby, czy dopłata jest możliwa?

Tak. Analiza i propozycja dodatkowego odszkodowania następuje w drodze mailowej lub telefonicznej.
Zaś podpisanie umowy odbywa się za pośrednictwem naszych agentów lub firmy kurierskiej.
Każdą umowę wysyłamy uprzednio do klienta pocztą email, tak aby mógł zapoznać się z jej treścią.
Tym sposobem możemy odkupić szkodę z każdego zakątka Polski.

Czy będę uwikłany w postępowanie sądowe?

Nie. Po podpisaniu umowy cesji praw do dalszego dochodzenia odszkodowania, stroną w sprawie i późniejszym procesie sądowym z ubezpieczycielem jest Take Care Polska. Klient zbywając prawa do zaniżonego odszkodowania nie jest już stroną w tym postępowaniu i w nim nie uczestniczy, on cieszy się załatwioną sprawą.

Czy w razie przegranej muszę oddać otrzymane od Take Care środki?

Nie. Dopłata do odszkodowania nie podlega zwrotowi, nawet jeśli sprawy nie uda się wygrać.
Kwota jaką od nas otrzymasz jest już Twoja, ponieważ jest zapłatą za zrzeczenie się praw do odzyskiwania zaniżonego odszkodowania na Twoim pojeździe.
Take Care Polska kupuje te prawa, bierze pełną odpowiedzialność za dalsze postępowanie i nie ma podstaw do domagania się zwrotu dopłaty od klienta w razie przegranej w sądzie.

Czy mogę otrzymać pomoc przy odszkodowaniu za stłuczkę starszym, niewiele wartym samochodem?

Tak. Nieważne czy auto jest stare, czy szkoda jest niewielka ( np. tylko uszkodzony zderzak itp. ), odkupujemy każde zaniżone odszkodowanie, każdy klient jest dla nas ważny.

Kiedy na pewno nie otrzymam dodatkowego odszkodowania?

Okolicznościami dyskwalifikującymi szkodę to:
- poszkodowany zawarł ugodę z zakładem ubezpieczeń ( ugoda zamyka drogę do dalszych roszczeń w stosunku do zakładu ubezpieczeń ), dlatego przestrzegamy przed pochopnym zawieraniem ugody
- od ostatniej decyzji ubezpieczyciela minęło ponad 3 lata ( przedawnienie )

Dlaczego warto wysłać zdjęcia uszkodzonego pojazdu?

Zachęcamy naszych klientów do dołączenia dokumentacji fotograficznej, ponieważ dzięki temu mamy większą szansę na rozszerzenie zakresu i tym samym zwiększenie wartości niedopłaty.
W przypadku szkody częściowej, na podstawie zdjęć uszkodzeń oceniamy, czy wszystkie podzespoły, które ucierpiały w wyniku kolizji zostały ujęte w kosztorysie i czy kwalifikują się do naprawy czy wymiany na nowy element.
Kiedy szkoda jest całkowita, zdjęcia uszkodzonego pojazdu pomagają nam ocenić, czy wartość auta po szkodzie jest oszacowana rzetelnie ( czy nie jest zawyżona ).
Dzięki dokumentacji fotograficznej mamy szansę, aby zaproponować Państwu większą kwotę dopłaty do odszkodowania.

Czy stracę zniżki na ubezpieczenie po odsprzedaży szkody?

Nie. Klienci nie tracą żadnych zniżek za skorzystanie z usług firmy odkupującej odszkodowania.

Jakie dokumenty są niezbędne do wyceny?

Wymagane dokumenty do analizy dopłaty do Twojego odszkodowania są zależne od rodzaju szkody:

Szkoda częściowa z OC sprawcy:
- kosztorys naprawy, który otrzymałeś z zakładu ubezpieczeń
- decyzja o wypłacie odszkodowania

Szkoda całkowita z OC sprawcy:
- kosztorys naprawy, który otrzymałeś z zakładu ubezpieczeń
- decyzja o wypłacie odszkodowania
- wycena wartości pojazdu przed szkodą i po szkodzie

Szkoda częściowa z AC:
- kosztorys naprawy, który otrzymałeś z zakładu ubezpieczeń

- decyzja o wypłacie odszkodowania
- skan polisy AutoCasco

Szkoda całkowita z AC:
- kosztorys naprawy, który otrzymałeś z zakładu ubezpieczeń
- decyzja o wypłacie odszkodowania
- wycena wartości pojazdu przed szkodą i po szkodzie
- skan polisy AutoCasco

Kiedy i w jakiej formie otrzymam dodatkowe odszkodowanie?


Należność uiszczamy przelewem bankowym, przekazem pocztowym lub wypłacamy w gotówce.
Zapłaty dokonujemy maksymalnie w ciągu 7 dni roboczych.
Jest to czas potrzebny na sprawdzenie m.in.:
- czy odszkodowanie nie zostało wcześniej sprzedane innej firmie ( jest to przestępstwo, niestety takie sytuacje mają miejsce ),
- czy nie została podpisana ugoda z ubezpieczycielem, która zamyka drogę do dalszych roszczeń.

Czy mam obowiązek powiadomienia ubezpieczyciela o sprzedaży zaniżonego odszkodowania?


Tak. Ale wyręczymy Cię w tym obowiązku. Powiadomimy ubezpieczyciela o otrzymanej przez Ciebie dopłacie do szkody.
Zadaj pytanie on-line